تهران

جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت
با افزایش سن پوست افراد رو به مشکلات بیشتری میرود و چین و چروک های بیشتری پیدا میکند. برای رفع مشکلات پوستی میتوانید از عمل جراحی لیفت صورت استفاده کنید که تمام مشکلات پوستی را حل میکند. در این مقاله برای شما اطلاعات مهمی از عمل لیفت صورت فراهم کرده ایم که میتواند شما را برای این جراحی راهنمایی کند.

لیفت صورت

ریتیدکتومی یا همان لیفت صورت و سفت کردن پوست، عمل زیبایی محسوب میشود که به زیبایی و جوانی پوست کمک میکند. ریتیدکتومی میتواند با تکنیک های مختلف بافت های صورت را درمان و صورت فرد را جوان و زیبا سازد. دیگر از کهولت سن نگران نباشید، بعد از مشکلات کهولت سن روی پوست شما، با این عمل میتوانید پوست خود را شاداب کنید.
روند درمانی این عمل به این صورت است که چربی ها و سلول های مرده برداشته میشود و سلول های دیگری برای بازسازی پوست صورت تحریک میشوند. همچنین پوست را می کشند تا هیچ چین و چروکی روی صورت شما باقی نماند. بعد از این عمل ساختار چهره شما بهتر و پوست شاداب و با کیفیت تری خواهید داشت.

روند درمانی لیفت صورت
روند درمانی لیفت صورت

نتیجه بعد از عمل

همه جراحی ها دارای ریسک و خطراتی هستند که نسبت به بدن فرد میتوانند متفاوت باشند. اگر فردی ریسک پذیر نیستید و نمیخواهید به هیچ عنوان بعد از عمل اتفاق ناگواری برای شما بیفتد با پزشک خود یک جلسه مشاوره بگیرید و از او بخواهید تا ویژگی های بدن شما را برسی کند و درصد احتمال وجود اتفاق ناگوار بعد از عمل را به شما بگوید.

چه شرایطی باید برای انجام این عمل وجود داشته باشد؟

این عمل با اینکه جزو عمل های حساس محسوب نمیشود ولی باید فرد متقاضی دارای شرایطی باشد که بتواند این عمل را انجام دهد، و این عمل برای همه مناسب نیست. شرایط زیر باید برای تمامی افراد وجود داشته باشد.

  • از کشش و انعطاف بدنی خوبی نسبت به سن خود برخوردار باشد.
  • ساختار پوستی مناسب با عمل لیفت صورت داشته باشد.
  • دارای سلول های مرده و چین و چروک روی پوست خود باشد.
  • مشکل پوستی خاصی نداشته باشد.
  • وزن متعادلی داشته باشد.
    تغییرات بعد از عمل لیفت صورت
    تغییرات بعد از عمل لیفت صورت

     

اهداف و نتایج لیفت صورت

حتما در نظر داشته باشید که این یک عمل زیبایی است و نه روش درمانی. افزایش اعتماد به نفس و ظاهر زیبا تر با کشیده شدن پوست یکی از فواید مهم در  این عمل است. بیشتر سنین 40 تا 70 متقاضی این عمل هستند ولی برای افراد جوان نیز انجام می شود. در ادامه اهداف این عمل زیبایی را میبینید.

  • نابود کردن آلودگی و چربی پوست صورت
  • نابود کردن زخم های ناحیه فک و اطراف آن
  • تخلیه چربی چانه و گردن و روشن کردن آن
  • محو کردن چین و چروک های کنار دهان، چشم ها و پیشانی
  • سفت شدن پوست و خوش حالت شدن آن

تکنیک های عمل لیفت صورت

از دو روش تهاجمی و غیر تهاجمی برای سفت کردن و بالا کشیدن پوست استفاده می شود. جراح انتخاب میکند که کدام روش برای فرد بهتر است و روی پوست وی بهتر نتیجه می دهد.

رفع خط لب با عمل لیفت صورت
رفع خط لب با عمل لیفت صورت

روش غیر تهاجمی 

استفاده از این روش یعنی ترجیح پزشک به جراحی نشدن پوست شما. اگر جراح این تشخیص را بدهد به جای آن از تزریق یا فیلتر برای پوست شما استفاده خواهد کرد. نگران کم بودن حجم آن نباشید، پزشک با پاسکازی کامل پوست شما و تحریک آن به اندازه کافی پوست شما را جوان و شاداب میکند. اگر پوست شما فقط دارای مشکل چین و چروک باشد از این نوع عمل استفاده می شود.

روش تهاجمی

چین و چروک های عمیق و چربی  اضافه و شل بودن پوست شما جراح را وادار به استفاده از روش تهاجمی میکند. در این روش با برش، پوست شما آماده جراحی می شود. برش ها معمولا در پایین چانه، پشت گوش، زیر فک و بالای پیشانی انجام میشود. بعد از برش جراح پوست را پاکسازی و سمت گوش ها میکشد. در این روش شما مجبور به استفاده از آرام بخش و تقویتی هستید. با تزریق این دارو ها لایه زیری پوستتان سفت میشود. آلودگی ها و چربی ها هم با این روش تخلیه میشوند و پوست بازسازی میشود. بعد از سفت شدن پوست میتوانید محو شدن چروک های پوستی خود را ببینید.

رفع مشکلات پوستی سنین بالا با لیفت صورت
رفع مشکلات پوستی سنین بالا با لیفت صورت

نکات مهم قبل و بعد از عمل لیفت صورت

در هر عملی رعایت نکاتی قبل و بعد از عمل باعث میشود که عمل موفقیت بیشتر و خطرات کاهش پیدا کند. نکات ذیل را حتما قبل از عمل جراحی  رعایت کنید.

  1. بعد از عمل حتما لباسی راحت بپوشید تا پارچه روی صورتتان کشیده نشود.
  2. الکل و سیگار را برای چند هفته قبل و بعد از عمل کنار بگذارید.
  3. داروهایی که باعث جلوگیری از بهبود میشود را قطع کنید.
  4. با شخصی برای رساندن شما به خانه بعد ازعمل هماهنگ کنید.

هزینه عمل لیفت صورت

هزینه های عمل نسبت به مکان جراحی و نوع جراحی لیفت صورت وجراح و سابقه وی فرق میکند. ولی در کل شما باید هزینه جراح، بیهوشی و پیگیری های بعد از جراحی را بپردازید.

رفع چروک صورت با لیفت صورت
رفع چروک صورت با لیفت صورت

آیا لیفت صورت درد دارد؟

این عمل جراحی در دو روش دارای درد زیادی نمی باشد و شما درد خیلی کمی را حس خواهید کرد که با داروهای مسکن رفع خواهد شد.

بهبود مشکلات پوستی با ریتید کتومی
بهبود مشکلات پوستی با ریتیدکتومی

مدت زمان بهبود

بعد از جراحی لیفت صورت بهبودی به سرعت اتفاق میفتد. تقریبا یک هفته کبودی ها روی گردن و صورت شما مشاهده میشود و بعد از یک هفته بهبود پیدا میکنند. بعد از رفع کبودی ها میتوانید به فعالیت های روزمره خود بپردازید.

مطلب مفید بود؟
3
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی